Siste nytt
Retail Buying Study seminar 18. september
Sammen med Initiative og Amedia, inviterer InsightOne deg til presentasjonen av Nordens største undersøkelse av varehandelen. Seminaret finner sted i Christiania Theater kl. 13.00-16.00, onsdag 18. september. «Retail Buying Study» er den mest omfattende varehandel-undersøkelsen i Norge og Norden, og… Read more
Insight webinar med Apollo Reiser 5. september
Apollos reise til 30% økt CTR – Er du på jakt etter nye, innovative måter å forbedre kommunikasjonen med dine kunder? Da vil du ikke gå glipp av vårt Insight-webinar med det svenske reiseselskapet Apollo. I webinaret skal vi vise… Read more
Insight webinar med Hjärnfonden 29. mai
Hvordan har Hjärnfonden benyttet kundeinnsikt og data for å øke antall nye givere med 25% ved bruk av DM? Onsdag 29. mai Klokken 08:30 – 09:30 Digitalt via Twebcast Årets første Insight webinar! Oskar Peterson, Prosjekt Manager Fundraising på Hjärnfonden, vil… Read more
Nyhet! Bli med på lanseringen av sjette generasjon Mosaic™ 29. februar
Vi sier hei til Mosaic™ Norge 6.0! Bli med når vi lanserer den nyeste generasjonen av Mosaic™-verktøyet torsdag 29. februar. Mosaic™ 6.0 er oppgradert, og mer omfattende og treffsikker enn tidligere. Resultatet er enda bedre kunde- og markedsinnsikt. Du er velkommen… Read more
Insight Webinar med Resurs Bank 14. september 2023
Hvordan har Resurs Bank tatt i bruk segmentering og innsikt for å bli en mer kundeorientert virksomhet? Det skal Louise Olsson i Resurs Bank fortelle mer om på høstens første webinar. Gjest Louise Olsson, Resurs Bank Tema En segmenteringsdrevet virksomhet… Read more
Insight Webinar 11. mai 2023
Bruk av Mosaic™ som verktøy for økt kundeinnsikt og datadrevet arbeid i ulike bransjer. Tema: Bedre kundeinnsikt med Mosaic™ Når: Torsdag 11. mai kl. 08.30 – 09.30 Se flere webinarer Det er veldig gøy å kunne invitere til nok et… Read more
Kundecase: Hvordan Rusta har oppnådd økt treffsikkerhet i sitt prospekteringsarbeid
I dette webinaret forteller Alexander Stenvall, Head of Digital and Customer Insights i Rusta, hvordan de bruker AI/maskinlæring og eksterne data i sitt prospekteringsarbeid. Ved hjelp av Mosaic™ har Rusta funnet det vi kan kalle en suksessoppskrift innen markedsføringsarbeidet –… Read more
Innsiktsdrevet markedsføring er nøkkelen for å lykkes i en lavkonjunktur
I alle årene jeg jobbet med innsiktsdrevet markedsføring, har jeg sett både blomstrende høykonjunkturer og kalde lavkonjunkturer. Det som slo meg i løpet av disse årene er hvor lite vi i InsightOne har kjent på disse svingene. Noen ganger heller… Read more
Målbar og målrettet segmentering for NetOnNet
Under webinaret får du høre Mikael Ekensteen, ansvarlig for CRM og Brand Manager Daniel Almgren, beskrive hvordan NetOnNet arbeider med å flytte fokuset fra produkt til kunde. Dette med hjelp av mer målrettet segmentering og bruk av segmenterings-verktøyet Mosaic™. Målet… Read more
Insight webinar 2 juni 2022
Hvordan utnytter NetOnNet målbar og målrettet segmentering i arbeidet med å forsterke merkevaren og selskapets posisjon? Tema: Målbar og målrettet segmenteringsarbeid | Når: Torsdag 2. juni, 08.30–09.30 Vi intviterer til et webinar hvor du vil høre NetonNets Mikael Ekensteen, ansvarlig… Read more
Smarte data som kan løse ulike kundeinnsiktsproblemer – finnes det?
For å svare på dette må du først spørre deg selv hva smart data er. Et smart datasett genereres fra en stor mengde forbrukerdata. Det som gjør den smarte dataen så kraftig – er at du med de riktige verktøyene… Read more
Skap nyhetsbrev som treffer kunden med relevant informasjon
Det er allmenn kjent at alle våre kunder er forskjellig og er interessert i ulike produkter. Hvorfor sender vi da ut nyhetsbrev som promoterer de samme produktene til alle våre kundegrupper? Årsaken til dette er at det er vanskelig å… Read more
Insight Webinar 16 september
Hvordan bruker Rusta AI og eksterne data for å gjøre prospekteringen mer treffsikker? Tema: Prospektering | Når: Torsdag 16 september 08:30-10:00 Du er invitert på webinar! Vi får storfint besøk av Alexander Stenvall, Head of Digital and Customer Insights på Rusta.… Read more
Insight Webinar 17 juni
Sånn bruker Elkjøp Nordic innsikt og data – til å bli mer relevant og styrke kundeopplevelsen Tema: Segmentering | Når: Torsdag 17 juni 08:30-10:00 Du er invitert på webinar! Vi får storfint besøk av Andreas Einesson, Nordic CRM & Loyalty… Read more
Si hei til vår nye grafiske profil
Vi går en spennende fremtid i møte, med like store utfordringer som muligheter! Vår bransje er i sterk vekst og kundeinnsikt står i fokus. Målet vårt er at flere kunder skal få oppleve at de får relevant kommunikasjon, fra merkevarer… Read more
Hva er forskjellen mellom segmentering og målgrupper?
Segmentering og målgrupper er to begreper som ofte blir brukt når vi snakker om kundeinnsikt. Begge metodene krever klare mål, riktig tilnærming og en klar vei fremover når analyse- og innsiktsfasen er over – alt for å oppnå strategiske, taktiske… Read more
Data til frokost i Oslo 24 september
På grunn av økende Covid-19 smitte i Oslo har vi foretatt en risikovurdering og besluttet å utsette arrangementet til smittefaren er redusert – i tråd med helsemyndighetenes anbefaling. Vi beklager ulempene dette medfører, men kommer sterkere tilbake når situsjonen har… Read more
Catchments-analyser -hvordan beregne etterspørselen i et geografisk område
Hvordan kan områdeanalyser gi økt lønnsomhet for din virksomhet? For å lykkes i kommunikasjonen med dine kunder, må du ha et godt bilde av hvem de er. Forbrukerens livsstil er forskjellig og er også avhengig av hvor de bor og… Read more
Mosaic™ Forteller om kjøpsmønster på nettapotek
Vi er markeds- og segmenteringseksperter- med fokus på å utnytte markedsdata og kundedata. Det som gjør oss unike er at vi knytter sammen markedsdata og kundedata helt ned på gatehjørnenivå. All vår innsikt er basert på fakta. Se gjerne denne korte filmen… Read more
Nyhet! InsightOne lanserer Segmenteringsportalen
InsightOne Nordic lanserer «Segmenteringsportalen» – et unikt verktøy som hjelper bedrifter med innsikt i egne kunder og forbrukermarkedet i Norge. Portalen gir et visualisert og detaljert bilde av norske forbrukere og deres demografiske karakteristika, livsstil og atferd. Hva gjør InsightOne… Read more
Netthandelen vokser ikke lenger på Grünerløkka
Ny trend i netthandelen. Netthandelsanalyse utført av InsightOne viser at helt nye befolkningsgrupper vokser raskere enn de typisk urbane på netthandel. Dette betyr at større deler av Norge endrer forbruket sitt. « Åh så fine sko!» «Ja, jeg kjøpte de… Read more
Instabank “Hvem er du” testen
Våre økonomiske vaner baserer seg ofte på våre personlighetstrekk. Instabank har lansert en 2-minutters online test utarbeidet i samarbeid med InsightOne, for å la folk kartlegge hvilken økonomisk type de er. Basert på kategoriene kan Instabank tilby skreddersydde tips, tilbud… Read more
InsightOne og LINK Mobility inngår nordisk partnerskap
InsightOne (IONE) og LINK Mobility Group (LINK) har etablert et sterkt og komplementært nordisk partnerskap innen dataløsninger og dataprodukter. Ved å inngå avtale om forretningssamarbeid og felles kommunikasjons- og salgsinnsats ser begge parter på et fruktbart samarbeid med stort potensial.… Read more
Visual Art profilerer den svenske publikum med Mosaic
Visual Art – Pionerer innen Digital Out of Home Nå gjør Visual Art det mulig å bli kjent med det brede publikum. I samarbeid med InsightOne er alle togstasjonene og kjøpesentrene i Visual Arts nettverk i Sverige profilert med Mosaic… Read more
Frokostmøte 25. jan – Finansielle Segmenter i Norge
Velkommen til frokostmøte 25. januar kl.08:30 på Felix Konferansesenter på Aker brygge. Frokost står ferdig kl.08:30 Seminaret starter kl.09:00 og er ferdig kl.10:00 Meld deg på innen 19. januar Seminaret er gratis Forklaringsfaktorene bak finansiell forbrukeratferd Forbrukersegmenter (befolkningsklassifisering) tilpasset den… Read more
InsightOne lanserer Finansielle segmenter i Norge
I disse dager lanserer InsightOne finansielle forbrukersegmenter i Norge, gjennom å klassifisere hele den voksne befolkningen i 25 unike segmenter. Stor suksess i UK I UK har analyseselskapet Experian levert finansielle segmenter til finansbransjen i flere år med stor suksess.… Read more
Research Mosaic™ – et samarbeid mellom InsightOne og Norstat
Nå kan du som annonsør ta i bruk en ekstra nedbrytningsvariabel i analyser, merkevaretrackere og adhoc research. Research Mosaic er nå tilgjengelig for bestilling i Norstats forbrukerpanel og samtlige av Norstats 81.000 paneldeltakere er tilført en Mosiac-tilhørighet. Kort om Mosaic™… Read more
Geografiske markedsområder – teori og praksis
InsightOne bearbeider store mengder geografiske data, og estimerer blant annet kjøpesentres markedsandeler i ulike nabolag. Les mer om ulike metoder, og hvorfor riktig metode er så viktig. Ved hjelp av ulike data og metoder kan et kjøpesenter avdekke sine markedsandeler… Read more
Hvordan identifisere dine beste kunder
InsightOne belyser utfordringen med konseptuelle målgrupper, og gir et eksempel på hvordan ulike befolkningssegmenter vurderer en merkevare. I følge markedsføringslitteraturen skal du definere målgrupper før du utvikler, produserer og lanserer produktet ditt. Det er imidlertid begrenset litteratur på hvordan du… Read more
Hvordan flytter Oslo-borgere
InsightOne beskriver flyttemønsteret til de som flytter til og i Oslo kommune, hvordan urbaniseringsgraden har endret seg de siste årene og en introduksjon til InsightOnes nye flytterapport. Klikk her for å lese artikkelen. Publisert i bransjemagasinet Eiendomsmeglerens 7. Utgave i 2016… Read more
Segmentering i den norske kjøpesenterbransjen
InsightOne avdekker hvordan den norske kjøpesenterbransjen bruker segmentering i deres markedsarbeid, og hvordan et kjøpesenter kan identifisere hvilke kjeder deres kunder prefererer. Forbrukersegmentering har blitt benyttet i en mannsalder, hvor befolkningen deles inn i grupper basert på enten geografiske eller… Read more
Mosaic™ i Norge
EN INTRODUKSJON TIL MOSAIC-SEGMENTENE I NORGE Filmen gir deg og dine kolleger en introduksjon til Mosaic-segmentene i Norge. Du får innsikt i hvilke data som ligger til grunn for Mosaic, hvordan markedsundersøkelser beskriver segmentene og hvordan dere kan bruke… Read more
Oslo kommune bruker Mosaic™
Oslo kommune har nylig gjennomført et prosjekt hvor de ga fem millioner i subsidier for el-sykler. For å kunne få et mer nyansert bilde av hvem mottakerne av disse subsidiene var, brukte kommunen InsightOnes Mosaic-segmentering. Resultatene av analysen viser at… Read more
iGuide – Oppdag Mosaic målgruppene
Lær mer om målgruppene dine Mosaic hjelper deg å få kunnskap om de befolkningssegmentene som er mest relevante for deg. Mosaic iGuide er en brukervennlig og visualiserende guide som bringer Mosaicsegmentene til liv. Her får du tilgang til antakelig det… Read more
Boligkjøperne vil vite alt om naboen
Boligkjøperne vil vite stadig mer om naboene og nabolaget når de skal kjøpe hus og leilighet, ifølge sjefen i eiendomsmeglerkjeden Aktiv. Eiendomsmeglerkjeden Aktiv kartla ifjor hva folk er opptatt av når de skal kjøpe og selge bolig, både gjennom kvantitative… Read more
Vi kjenner deg – Aftenposten
Noen vet mer om deg enn du skulle tro. Hvem er du? Mange vil betale for å vite hvem du er og hva du gjør. Analytikere kan si mye om deg – bare de vet hvor du bor. Klikk her… Read more
Hvem bor hvor? – Dagens Næringsliv
Analyse- og konsulentselskapet InsightOne har ved hjelp sin Mosaic-klassifisering systematisert befolkningen i ulike befolkningstyper med forskjellige særtrekk. Denne artikkelen i Dagens Næringsliv gir innsikt om hvem som bor hvor, forteller Geir Olav Iversen, adm dir i InsightOne Nordic. Hvilken målgruppe… Read more