API-løsning
Løpende oppdateringer av kvalitetsdata.
Evaluer og kategoriser dine kunder i realtid med frihet til å kjøpe data i perioder du behøver det. Med vår API-løsning kan du automatisk legge til ekstern data til din kundedata. Tjenesten gir deg muligheten til å i sanntid evaluere og kategorisere kundene dine for å kommunisere relevant innhold i øyeblikket. Data leveres på forespørsel, og gir deg frihet til å kjøpe data når du trenger det.
Sammenstilling av data
Familiesituasjon
Livsstil & interesser
Har barn
Eier bil
Inntekt & formue
Bolig
Hvordan virker et API?
Steg 1
Eksisterende eller potensielle kunder innleder til kontakt og oppgir personlig informasjon.
Steg 2
Kundene oppgir eksempelvis følgende personopplysninger:
* Telefonnummer
* Adresse
Steg 3
API-løsningen registrerer kundeinformasjonen med forespurt data og sender beriket kundedata tilbake til deg.
Steg 4
Nå kan du automatisk ta smartere beslutninger om kommunikasjon, tilbud, innhold osv.
Steg 5
Din kommunikasjon med kunder og potensielle prospekter er mer relevant med økt verdi og konverteringsfrekvens.
Hva kan API løsningen brukes till?
API-løsningen kan brukes på mange forskjellige måter og tilpasses dine behov. Nedenfor finner du noen eksempler.
Potensielle kunder
Du selger biler.
Du har nettopp lansert en ny premiumbil. Du ønsker å målrette deg mot en gruppe som har muligheten og interessen til å kjøpe bilen. Gjennom et skjema på din hjemmeside kan potensielle kunder søke om prøvekjøring. Dataene tas opp av vår API som legger til ekstern data for å sikre riktig prospekt profil.
Ny kunde
Du selger klær.
En kunde har nettopp registrert seg med sitt første kjøp i nettbutikken. I forbindelse med kjøpet blir kundens adresse automatisk sendt til API – skyen som etter databeriking viser at personen bor i en husholdning med to voksne og et barn. Velkomsteposten tilpasses med tilbud som passer husholdningen og profilen. Samtidig beriker du din egen kundedatabase med denne informasjonen slik at kunden kan motta mer relevante utsendelser direkte, selv med svært lite transaksjonshistorikk.
Eksisterende kunde
Du selger forsikringer.
En eksisterende kunde ringer din kundeservice for å si opp sin boligforsikring. Ved hjelp av vår API har kundeservice øyeblikkelig informasjon om at vedkommende bor i en enkel husstand, eier boligen sin, og har en bil. Kundeservice kan derfor tilby gunstigere boligforsikringspakke i kombinasjon med en bilforsikring for å beholde kunden.