InsightOne (IONE) og LINK Mobility Group (LINK) har etablert et sterkt og komplementært nordisk partnerskap innen dataløsninger og dataprodukter.
Ved å inngå avtale om forretningssamarbeid og felles kommunikasjons- og salgsinnsats ser begge parter på et fruktbart samarbeid med stort potensial.
“Å samle plattformer og kompetanse fra begge bedrifter, gjør det mulig å utvikle og levere bedre og mer unike dataløsninger, dataprodukter og kommunikasjonstjenester i et stadig forandret forbrukermarked.”
Geir Olav Iversen, Managing Director & Partner, IONE
Det systematiske arbeidet med datainnsamling og databruk gjør det mulig for kunder og bransjer å kommunisere mer målrettet på tvers av plattformer, kanaler og publikum, samt skape et kraftig og verdifullt samspill mellom bedrifter og kunder i et marked med høy konkurranseevne.
LINK har bygget en vellykket og sterk Mobile Intelligence-plattform for forbrukerinnsikt, datadrevne beslutninger og målrettede markedsføringsaktiviteter. Plattformen er kommet på plass i samråd med den økende etterspørselen etter å skifte fra tradisjonelle og enkle meldinger, til multi- og omni-kanaloppsett basert på mer omfattende meldingsgrensesnitt og tjenester.
I dag håndterer LINK mer enn 6,3 milliarder meldinger i året. Meldinger som fakturaer, betalinger, spesialtilbud, kuponger, kundeloyalitetsprogrammer og annen informasjon som pakkeleveranser, din flyavgang, banktjenester mv.
“Slike selvdrevne datastrømmer er svært verdifulle og representerer et sentralt lag i vår nye Mobile Intelligence-plattform, og gir unike innsikter om mobil oppførsel over bransjer og sektorer, plattformer og publikum, eksisterende kundedatabaser og det generelle markedet. Et annet viktig lag i plattformen vår er basert på IONEs klassifikasjonsverktøy, Mosaic™.”
Thomas W. Köhl , Vice President Mobile Intelligence & Innovation, LINK Mobility Group
Köhl utdyper:
“I den forbindelse integrerer integrasjonen av Mosaic™ og vår Mobile Intelligence-plattform en unik LINK mobilklassemodell – et spesifikt segmenteringsverktøy for mobilmarkedet, hvor kundene, basert på samsvar med egne spesifikke kundedata og mer generelle forbruker- og markedsdata, kan hjelpe dem med å oppnå full forretningspotensial og generere nye inntektsstrømmer.”
Partnerskapet mellom InsightOne og LINK Mobility tilbyr en unik tilgang til og dyp innsikt i forbruker- og kundeprofildata, sanntidsdata, plassering, oppførsel, kjøpshistorikk, behov og preferanser. Dette gir kundene konsekvent kryss-kanalkommunikasjon, hjelper dem å vinne over og beholde kunder, utvide kundebasen, samt bidrar til effektiv og målrettet markedsaktivitet.
“Mosaic™ er verdens mest omfattende av sitt slag. Klassifiseringsmodellen hjelper våre kunder og partnere med datainnsikt innen forbrukssegmenter, sosialdemografi, livsstil, kjøpsadferd og verdier, på husstandsnivå.”
Geir Olav Iversen, Managing Director & Partner, IONE
For mer informasjon, kontakt:
Geir Olav Iversen, Managing Director & Partner
InsightOne Nordic
geir.iversen@insightone.no
Mob: +47 90188946
Les mer om samarbeidet her:
https://www.linkmobility.com/nb/nyheter/link-partnerskap-med-insightone/
