Visual Art – Pionerer innen Digital Out of Home
Nå gjør Visual Art det mulig å bli kjent med det brede publikum. I samarbeid med InsightOne er alle togstasjonene og kjøpesentrene i Visual Arts nettverk i Sverige profilert med Mosaic data – som er en dypere innsikt i livsstil, oppførsel og forbruk.
Å kjenne sitt publikum har alltid vært viktig for mediekjøpere. I den digitale industrien har informasjonskapsler, eller såkalt cookiedata, bidratt med mye relevant informasjon i flere år, men som vi vet har ikke samme teknologi vært tilgjengelig for utendørs markedsføring.
Behovet for kjøperen er det samme, og vi vet at kunnskap og tilgang til publikumsinformasjon er direkte knyttet til optimaliserte investeringer og maksimal kampanjefinansiering.
Visual Art har i dag Sveriges største DOOH-nettverk, med digitale skjermer på over 120 togstasjoner, kjøpesentre og flyplasser rundt om i landet.
– Å være den første OOH-aktøren som profilerer hele vårt nettverk på denne måten føles fantastisk,” sier Hoss Khosravi, CRO på Visual Art.
Å kunne bekle publikum ved bruk av data og kunne vise annonsører hvem de har fremfor seg, er noe vi har ønsket å kunne gjøre i lang tid – og nå er vi der.
– Selv om jeg tror at utendørs alltid vil være et massemedium rettet mot det brede publikum, er jeg overbevist om at denne typen initiativ skaper nye muligheter for både Visual Art og våre annonsører. Vi har også utstyrt vår programmatiske struktur med Mosaic-data, som muliggjør bruk av livsstilsinformasjon for programmatiske kjøp, fortsetter Hoss.
Christoffer Jörgensen på InsightOne sier:
– Ved å kombinere smarte datasett har InsightOne utviklet en innovativ geospatial løsning, som øker både relevansen og mulighetene for Visual Art sine kunder å kunne gjøre utendørs reklame til en mer målrettet mediekanal. Vi synes det er spennende å se hvordan Visual Art tar en mer fremtredende posisjon gjennom datamaskinstyrt teknologi.
Les mer her: Dagens Media – Visual Art profilerer med Mosaic