
Si hei til vår nye grafiske profil
Vi går en spennende fremtid i møte, med like store utfordringer som muligheter! Vår bransje er i sterk vekst og kundeinnsikt står i fokus. Målet vårt er at flere kunder skal få oppleve at de får relevant kommunikasjon, fra merkevarer… Read more

Hva er forskjellen mellom segmentering og målgrupper?
Segmentering og målgrupper er to begreper som ofte blir brukt når vi snakker om kundeinnsikt. Begge metodene krever klare mål, riktig tilnærming og en klar vei fremover når analyse- og innsiktsfasen er over – alt for å oppnå strategiske, taktiske… Read more

Data til frokost i Oslo 24 september
På grunn av økende Covid-19 smitte i Oslo har vi foretatt en risikovurdering og besluttet å utsette arrangementet til smittefaren er redusert – i tråd med helsemyndighetenes anbefaling. Vi beklager ulempene dette medfører, men kommer sterkere tilbake når situsjonen har… Read more

Velkommen Karim!
Vi innleder sommeren med å ønske velkommen Karim Eid som analytiker til teamet i Oslo. Karim har en bachelorgrad i Energy og fysikk, samt en mastergrad i Data Science fra NMBU. Han er veldig interessert i programmering og maskinlæring og… Read more

Catchments-analyser -hvordan beregne etterspørselen i et geografisk område
Hvordan kan områdeanalyser gi økt lønnsomhet for din virksomhet? For å lykkes i kommunikasjonen med dine kunder, må du ha et godt bilde av hvem de er. Forbrukerens livsstil er forskjellig og er også avhengig av hvor de bor og… Read more

Mosaic™ Forteller om kjøpsmønster på nettapotek
Vi er markeds- og segmenteringseksperter- med fokus på å utnytte markedsdata og kundedata. Det som gjør oss unike er at vi knytter sammen markedsdata og kundedata helt ned på gatehjørnenivå. All vår innsikt er basert på fakta. Se gjerne denne korte filmen… Read more

Nyhet! InsightOne lanserer Segmenteringsportalen
InsightOne Nordic lanserer «Segmenteringsportalen» – et unikt verktøy som hjelper bedrifter med innsikt i egne kunder og forbrukermarkedet i Norge. Portalen gir et visualisert og detaljert bilde av norske forbrukere og deres demografiske karakteristika, livsstil og atferd. Hva gjør InsightOne… Read more

Netthandelen vokser ikke lenger på Grünerløkka
Ny trend i netthandelen. Netthandelsanalyse utført av InsightOne viser at helt nye befolkningsgrupper vokser raskere enn de typisk urbane på netthandel. Dette betyr at større deler av Norge endrer forbruket sitt. « Åh så fine sko!» «Ja, jeg kjøpte de… Read more

Instabank “Hvem er du” testen
Våre økonomiske vaner baserer seg ofte på våre personlighetstrekk. Instabank har lansert en 2-minutters online test utarbeidet i samarbeid med InsightOne, for å la folk kartlegge hvilken økonomisk type de er. Basert på kategoriene kan Instabank tilby skreddersydde tips, tilbud… Read more

InsightOne og LINK Mobility inngår nordisk partnerskap
InsightOne (IONE) og LINK Mobility Group (LINK) har etablert et sterkt og komplementært nordisk partnerskap innen dataløsninger og dataprodukter. Ved å inngå avtale om forretningssamarbeid og felles kommunikasjons- og salgsinnsats ser begge parter på et fruktbart samarbeid med stort potensial.… Read more